Nattmacka à la Kathryn

Eller kvällsmacka. Fenomenet är ändå detsamma! Jag gjorde mig nyss en macka av detta slag och skulle vilja dela med mig av mina excellenta skills. Fixade nämligen till en "Avancerad äggmacka"

Ni börjar med att sätta på spisen på högsta värme. Därefter sätter ni kastrullen med vatten på plattan och låter det koka upp. Sedan lägger ni i äggen. De ska koka i 10 min för att bli hårdkokta, vilket är det mest rekomenderade alternativet när de ska ligga på macka.


Medan äggen kokar (inte längre på högsta värmen) passar ni på att lägga i bröd i brödrosten.


När mackorna är färdigrostade börjar ni med att smöra dem.


Därefter tar ni det färdigkokade ägget från kastrullen (glöm inte att kyla ner ägget i kallt vatten först) och lägger det i äggskäraren. Har ni ingen äggskärare så bör ni skaffa en, det är svårt att skära ägg med kniv!


Sedan lägger ni på alla de små äggskivorna på de båda mackorna, strör på en krydda salt och voila!

Enkelt och gott!

/Mr Big


Kommentarer
Postat av: Kull

en guide hur man brer mackor för efterblivna! precis vad jag behövde, tack(:

2010-02-17 @ 22:07:44
Postat av: Anonym

hahahahhahhahah

2010-02-17 @ 22:21:20
Postat av: Folkis folkis

Men Gud jag känner igen Köket!

Nu tror jag att vet jag vem du är :P

2010-02-17 @ 22:25:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0