DR. FOLKIS TREDJE FRÅGA!


WopWop! Det rullar in fler frågor till Dr. Folkis. Det går bra nu

Jag har också en fråga!
Om man tidigare varit väldigt social, men sedan hamnat i skit med folk och behöver nytt umgänge, hur ska man göra? Utifrån att man vill börja umgås med människor utanför ens "vanliga" vänskapskrets liksom.

Kära Anonym! Ditt brev gör mig trött och jag sjunker ner i en medioker dimma, ty jag har själv varit i situationen. Men bli inte däven för det för du har nu världens möjlighet att lära känna nya fantastiska individer!

Du är social - fördel! Men det är viktigt nu om du söker ny krets att inte bli för "På", vilket är en stor risk om du är väldigt social som person. Jag tycker att man i sådana här situationer inte skall vara rädd för att vara själv. Du skriver att du vill "lämna" din gamla umgängeskrets, Ok..detta gör man genom att vänligt glida undan, säga upp snällt (för att inte skapa mer trubbel) med vissa gamla vänner och blicka framåt.

I denna övergångsperiod Gammalt gäng - Nytt gäng kommer du få ta konsekvenserna av att du hamnat i skit, du kommer få leva en period i just skit! Man får inte vänner på silverfat, du skall förtjäna dem. Som Dr. Folkis föreslår jag att du tar dig själv tid, umgås med dig själv en vecka eller två. Det är inte farligt, kanske i längden tråkigt, men under denna tid kommer andra personer få upp ögonen för dig.
Du kanske till och med kommer se med nya ögon på vissa individer, då du inte längre färgas av dina gamla vänners åsikter.

För att sedan träffa nytt folk finns det enkla regler.
1, Trevlig
2, Intresserad
3, Lyssna på andra
4, Ta dig tid
5, Ställ frågor
6, Ställ följdfrågor
7, Då och då kan du dra en charmig anekdot från ditt liv
8, Beröm via komplimanger!!

Och självklart skall alla dessa punkter komma från en vilja, hjärtat!

Tänk dig en blandning av Antöön Keehler, Liza Göttlääw och Nakkköö Jallööeeew

Good Luck!



/Mr K

Kommentarer
Postat av: Johanna Arntsen

Fy vilken underbar blogg! Varför tycker ni tvåorna ser sig själva som snygga och coola? Är vi... diviga? Ve och fasa!

2010-02-16 @ 22:54:14
Postat av: Anonym

Vadå varför? Det är väl en självklarhet att tvåorna är snygga! :D

2010-02-16 @ 23:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0