DR. FOLKIS FÖRSTA FRÅGA!


Jag har en fråga. Jag är kär i en kille i 3:an.. fast jag vågar inte gå fram till honom, är ganska blyg. Har ni något tips för att jag ska våga? Vet vad han heter men vågar inte skriva..

Hej Anonym! Folkisgossip blev väldigt glada och rörda av din fråga. Först och främst Grattis! Du är kär, vet vad du känner och vill ha..Det är vi inte alla som gör! Och nu till problemet..Vi vet inte hur denna kille känner och du vet inte hur du skall närma dig..

Jag vil inleda med att säga att Gossip har hört att alla killar i 3an är riktiga helylle killar, väldigt vänliga och riktiga svärmorsdrömmar! Så du behöver inte vara jätterädd för att bli hånad, nerslagen eller spottad på..Och utifrån färsk Gossip statistik är ca. 75% av killarna singlar!

Du säger att du är blyg, så att gå fram och börja snacka är svårt. Alternativen här är ju att gå den tekniska vägen - mobil, internet - msn, facebook. Men som DR. Folkis vill jag avråda dig att göra detta om du är blyg. Att säga första ordet via matriella ting gör det bara svårare för dig att sedan börja snacka IRL..

Det bästa tipset jag kan ge är att försöka snacka lite chill i början, kompis liksom...de första orden...typ.."Är det Ok att jag stänger kylskåpet?"....."Vet du vad klassrum 59 ligger?"..."Borde inte bussen vara här snart?"....Detta är inget direkt svårt och du kan dölja din förälskelse relativt lätt. Nu har du iallafall hört hans röst och fått en sorts respons...Efter några ord tycker jag du skall börja ge honom långa blickar, titta extra (under lugg), LE och känner du av respons....(då du är blyg) ADDA facebook, msn, sms....skriv med varandra, fråga om han vill hänga med dig och prova ut fotbollsskor och vips är ni tillsammans.




/MR K


Kommentarer
Postat av: Anonym

Detta kommer självklart inte att fungera! Gå fram till honom, trots din blygsamhet och säg att ni har en dejt, vare sig han vill det eller inte. Juste ja, han ska betala också. Så fångar man en karl!

2010-02-16 @ 20:14:05
Postat av: Heidi

haha, jag gillar detta, vilka ni nu än är! DR FOLKIS in my heart.

2010-02-16 @ 21:08:26
Postat av: Ozzy

Alltså killarna i SP3 behöver man inte vara rädd för, men kanske kan vara värt att kolla om han är singel.

2010-02-17 @ 21:09:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0